انواع مختلف تسمه بسته بندی

انواع تسمه‌های بسته‌بندی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل تسمه پلی پروپیلن (PP)، پلی استر (PET) و تسمه فولادی می‌باشند. هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد، کاربرد، مزایا و معایبی می‌باشد.

انواع تسمه بسته بندی:

 

تسمه فولادی:

 

فولاد جزء قدیمی‌ترین و محکم‌ترین تسمه‌ها می‌باشد. تسمه فولادی به دلیل مقاومت بالا و حداقل کششی که دارد، برای کار‌های گسترده‌ای که نیاز به یک تسمه سنگین و بسیار محکم دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی تسمه فولادی کششی ندارد. در نتیجه، تقریباً هیچ تنشی پس از بستن آن از بین نمی‌رود. تسمه‌های فولادی عمدتاً در بخش‌های چوب و فلزات استفاده می‌شوند، اما می‌توانند برای سایر مواد سنگین نیز استفاده شوند.

تسمه‌های فولادی در کیفیت، عرض و ضخامت‌های مختلفی مانند گالوانیزه، چسب، رنگ یا روکش دار موجود است.

امروزه تسمه PET جایگزین مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای تسمه فولادی است.

 

تسمه pp:

تسمه های بسته بندی آرش pp

تسمه های بسته بندی پلی پروپیلن یا PP متداول‌ترین تسمه‌ها هستند و در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تسمه‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و می‌تواند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

پلی پروپیلن مخصوصاً برای بار‌های سنگین تا متوسط ​​طراحی شده است و در شرایط عادی عملکرد بسیار خوبی دارد، زیرا خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر شکست، کشش و از دست دادن کشش برای بسیاری از کاربرد‌ها مناسب می‌باشد. این تسمه‌ها در عرض، ضخامت، ترکیب و رنگ‌های مختلفی موجود است که می‌توان به راحتی با هشدار‌ها و علائم کیفیتی آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

یکی از معایب تسمه PP این است که به عوامل محیطی حساس‌تر است و کشش کمتری دارد.

 

تسمه pet:

تسمه های بسته بندی pet

پلی استر جزء محکم‌ترین انواع تسمه‌های بسته‌بندی پلاستیکی است. این تسمه اغلب برای بار‌های سنگین که در حین جابجایی و حمل و نگهداری به کشش زیادی نیاز دارند، استفاده می‌شود. تسمه‌های PET به دلیل خاصیت کشش بالا، حفظ این کشش برای مدت زمان طولانی و بازیابی کشش در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند. تسمه PET سبک، مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش، قابل بازیافت و کار با آن‌ها آسان است. این خصوصیات حتی در دما‌های بالا نیز باقی می‌مانند. معایب اصلی آن این است که کشش کمتری نسبت به تسمه PP دارد. در بسیاری از صنایع، PET به عنوان جایگزینی برای فولاد استفاده می‌شود.

 

مجموعه آرش بزرگترین تولید کننده انواع تسمه های بسته بندی آرش pet و pp در ایران می باشد.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *