تجهیزات مرتبط به تسمه بسته بندی

به طور کلی دو نوع تجهیزات عمده برای تسمه وجود دارد. ابزار دستی و ماشین آلات تسمه یا ماشین آلات بانداژ.
یک توزیع‌کننده با دو نوع تجهیزات برای تسمه استفاده می‌شود.

انواع تجهیزات عمده برای تسمه

بعضی از ماشین‌های تسمه، توزیع‌کننده آن داخلی است، در بعضی دیگر (معمولاً در ماشین‌های بزرگ قوس دار) یک توزیع‌کننده تغذیه شده جدا دارد، که می‌تواند به طور خودکار سیم پیچ‌های جدید را بارگیری یا جدا نماید.
توزیع‌کننده جدا شده بدون نیرو دارای یک قرقره هستند که ترمز را آزاد و فعال کرده تا نیروی جبری سیم پیچ را متوقف کند تا از افتادن بیش از حد تسمه روی زمین جلوگیری کند.
توزیع‌کننده‌هایی که در دستگاه‌های تسمه کش بزرگ استفاده می‌شوند، دارای چند قرقره هستند و به عنوان روشی برای ذخیره تسمه عمل می‌کنند به گونه‌ای که می‌توان به سرعت آن را توزیع کرد. دستگاه‌های قوسی کوچکتر مانند دستگاه‌های رومیزی که تسمه را درون مخزن به جای باتری قرار می‌دهند. در هر دو مورد این موارد الزامی است در غیر این صورت دستگاه تسمه کش سریعتر از زمانی که توزیع‌کننده قابل پرداخت است، کشیده می‌شود.
در داخل ابزار دستی، ابزار دستی و اتوماتیک وجود دارد. کشنده‌های دستی و سیستم‌های موج دار برای برنامه‌های کاربردی کم حجم در دسترس هستند. از ابزار دستی اتوماتیک برای برنامه‌های کاربری با حجم بالاتر استفاده می‌شود. ابزار‌های اتوماتیک با استفاده از منبع انرژی باتری یا هوای فشرده در دسترس هستند.
هر دو ابزار دستی و اتوماتیک به عنوان ابزار ترکیبی در دسترس هستند، که کشش، بسته‌بندی و برش را انجام می‌دهند و یا به عنوان کشش، بسته‌بندی و برش جداگانه عمل می‌نماید.
توزیع‌کننده‌های دستی تسمه پلاستیکی همیشه از فشرده‌سازی (بسته‌بندی‌های دندانه دار) و یا اتصالات موج دار (بسته‌بندی‌های صورت صاف) استفاده می‌کنند.
توزیع‌کننده‌های دستی و اتوماتیک برای فولاد می‌تواند از مهر و موم یا اتصال بدون مهر و موم استفاده کند. ابزار دستی اتوماتیک از جوشکاری اصطکاکی برای تسمه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

ماشین آلات تسمه کش برای کاربرد‌هایی با حجم بالاتر یا برنامه‌های خاص استفاده می‌شود. آن‌ها در جهت‌های افقی و عمودی موجود هستند، با این حال جهت‌گیری عمودی بسیار رایج می‌باشد. همچنین آن‌ها در جهت‌های بسته‌بندی پایین، کناری و بالا وجود دارد، که محل قرارگیری اتصال روی بسته را مشخص می‌کند. آن‌ها در انواع نیمه اتوماتیک و اتوماتیک موجود هستند. نسخه‌های اتوماتیک علاوه بر این می‌توانند به صورت درون خطی با سیستم‌های ناقل استفاده شوند.
برای تشخیص بسته در مکان صحیح، توقف نوار‌های ناقل و فعال‌سازی دستگاه تسمه کش از فوتوسل استفاده می‌شود با این حال بیشتر آن‌ها در برنامه‌های مستقل یافت می‌شوند.

درجه اتوماسیون

 

ماشین آلات تسمه کش

دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک و کاملاً اتوماتیک به طور قابل توجهی باعث بهبود کارایی یک انبار و همچنین ارائه کلی محصولات بسته‌بندی شده به شما می‌شوند. صرفه‌جویی در نیروی کار اغلب می‌تواند به راحتی هزینه نسبتاً کم دستگاه تسمه کش را پوشش دهد. ماشین آلات تسمه بسته‌بندی نیمه اتوماتیک و اتوماتیک به راحتی می‌توانند در یک خط تولید بسته‌بندی قرار بگیرند که میز‌های بسته‌بندی و ماشین آلات تسمه در ارتفاعات قابل کار قرار داشته باشند.

ماشین آلات تسمه

ماشین آلاتی که محصولات را به صورت نوار در می‌آورند. مانند ماشین‌های تسمه کش که امکان یکپارچه‌سازی و ایمن‌سازی محصولات با انواع مختلفی از شکل و اندازه را فراهم می‌کنند.

با این حال، ماشین آلاتی که محصول را به صورت نوار در می‌آورند برای محصولات بسته‌بندی شده آسیب کمتری دارند، از آنجا که عرض‌های بزرگتر موجود (۲۰ میلی‌متر – ۱۰۰ میلی‌متر) سطح بیشتری را ایجاد می‌کند که آسیب به محصولات حساس را به حداقل می‌رساند. همچنین ماشین آلات بسته‌بندی می‌توانند روی تسمه‌های کاغذی کار کنند تا یک گزینه سازگار با محیط زیست برای تسمه پلاستیکی ایجاد نمایند. کار با سنسور عکس، پدال پا یا PLC انجام می‌شود که به این ماشین‌ها اجازه می‌دهد تا در خطوط تولید یا برای عملکرد مستقل متحد شوند.

ماشین‌های تسمه کش اتوماتیک

ماشین آلات تسمه کش اتوماتیک باعث ایمن‌سازی بسته‌هایی که به طور اتوماتیک تحت فشار هستند و تسمه‌های پلی پروپیلن که برش خورده، بدون استفاده از دست می‌گردد. کار با یک پدال پا یا سنسور انجام می‌شود و این ماشین‌ها را برای توان عملیاتی بالا‌ایده‌آل می‌کند.

ماشین‌های تسمه کش اتوماتیک
ماشین‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک

دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک به یک اپراتور اجازه می‌دهد تا به طور خودکار فشار ایجاد کند.
تسمه بسته‌بندی پلی پروپیلن در هر اندازه جعبه‌ای محکم و ایمن به دور آن بسته می‌شود. فشار قابل تنظیم تسمه متناسب با هر بسته از آسیب دیدن تسمه به بسته‌های نرم‌تر جلوگیری می‌کند.

ماشین‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *